sowie

Informacje motoryzacyjne z Wałbrzycha, okolic i nie tylko

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-02-10 15:52

Ostatni komentarz: Nie zwalniają ludzi hm? To co Ja robię na bruku. Nie przedłużanie umów to też zwolnienia a obiecywali zupełnie coś innego. Jedno wielkie zakłamanie, żeby tylko ukryć fakty. Jasne to się nazywa "Inne działanie" bez komentarza
dodany: 2009.02.11 21:16:58
przez: men
czytaj więcej
Promowanie jakości w fabryce
2011-12-12 11:03


Co powinienem zrobić, żeby zasłużyć na zadowolenie i uśmiech klienta? – to pytanie kierowane do każdego pracownika fabryki Toyoty w Wałbrzychu było hasłem odbywającego się w listopadzie Miesiąca Jakości. Listopad na stałe wpisał się już w fabrykach Toyoty jako Miesiąc Jakości, w którym organizowanych jest szereg działań promujących ideę zapewnienia jakości wśród pracowników. Nie inaczej było w wałbrzyskiej fabryce Toyoty. Hasło tegorocznego miesiąca nawiązuje do przyjętej w bieżącym roku wizji rozwoju Toyoty do 2020 roku, w której sprawy jakości stanowią fundament przyszłego rozwoju firmy. W ramach działań na terenie fabryki zorganizowana została konferencja poświęcona zagadnieniom jakości z udziałem Naoyuki Tomida, szefa Działu Jakości Toyota Motor Europe, europejskiej centrali koncernu. Podczas konferencji wręczone zostały nagrody dla pracowników fabryki, którzy w największym stopniu przyczynili się do poprawy jakości w firmie. Jakościowy Kazein Roku, czyli nagroda za najlepsze usprawnienie linii produkcyjnej trafiła w tym roku do Artura Busza z hali Skrzyń Biegów T1, który poprzez zmianę pozycji obrabianego elementu w maszynie wyeliminował problem osadzania się na nim wiórów podczas obróbki . Z kolei Orle Oko Roku - nagroda za dostrzeżenie problemu jakościowego zanim trafi on do kolejnego procesu otrzymał Sebastian Proć z Kuźni. Dostrzegł on inny niż zwykle kolor stali spowodowany zbyt wysoką temperaturą materiału, co mogło doprowadzić do problemów z wytrzymałością elementu. W ramach Miesiąca Jakości każdy z pracowników mógł dodatkowo wziąć udział w quizie wiedzy z zakresu działań projakościowych realizowanych w firmie, przygotowanym w oparciu o wystawę prezentującą te działania. Nie od dziś klient i oferowana mu jakość samochodu stoją u podstaw rozwoju Toyoty. Rozwój ten doprowadził do przekształcenia małej rodzinnej firmy w jednego z globalnych liderów rynku motoryzacyjnego. Podstawą sukcesu i kluczem do zapewniania wysokiej jakości samochodów jest system produkcyjny Toyoty czyli Toyota Production System (TPS), zapewniający „jakość wbudowaną w proces”. Linia Produkcyjna opiera się na systemie pracy standaryzowanej. Organizuje i określa ona czynności pracownika tak, aby wytwarzać produkty najwyższej jakości w sposób efektywny i bezpieczny. Każdy z pracowników w momencie zauważenia jakiejkolwiek nieprawidłowości mogącej skutkować błędem jakościowym, ma możliwość zatrzymania linii produkcyjnej.


Również poprzez wdrażanie przez pracowników usprawnień, tzw. kazeinów, których w skali roku wprowadzanych jest kilka tysięcy, systematycznie poprawiana jest jakość produktów i proces produkcji. 100% wyrobów gotowych – silników i skrzyń biegów jest kontrolowana zanim opuści fabrykę. - By wzmocnić efekty, powinniśmy działać mocniej w poszczególnych regionach, tak by podejmować decyzje tam, gdzie są nasi klienci, zgodnie z zasadą, że to nie my, ale klient ostatecznie potwierdza jakość naszych produktów - stwierdził w swoim liście do pracowników z okazji Miesiąca Jakości Shinichi Sasaki , wiceprezes Toyota Motor Corporation.
źródło: 30minut
 



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: