Nissan NV200, projektowany od początku jako pojazd zarówno dostawczy, jak i osobowy, to zupełnie nowa jakość pod względem przestronności, komfortu i funkcjonalności na rynku małych furgonów w Europie i na innych kontynentach.
NV200 będzie dostępny w trzech różnych wersjach: jako furgon z największą przestrzenią ładunkową w tej klasie pojazdów oraz w dwóch siedmiomiejscowych odmianach osobowych – jako funkcjonalne towarowo-osobowe kombi oraz jako bardziej komfortowy mikrobus.
W NV200 zastosowano innowacyjne pomysły na zagospodarowanie nadwozia, dzięki czemu udało się uzyskać największą i najbardziej funkcjonalną przestrzeń ładunkową w tej klasie pojazdów. Mimo długości całego pojazdu wynoszącej niespełna 4,4 m długość części towarowej NV200 przekracza 2 m (2040 mm).
Dzięki zastosowaniu przedniego napędu oraz tylnego zawieszenia o bardzo zwartej konstrukcji w NV200 zmieszczą się aż dwie standardowe europalety. 1,84 m wysokości oznacza, że NV200 nie jest wyższy od konkurencyjnych modeli, ale poziom podłogi (520 mm nad ziemią) jest najniższy w tej klasie pojazdów, co ułatwia załadunek. Takie rozwiązanie pozwoliło także na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o kubaturze aż 4,1m3. Dopuszczalna ładowność samochodu wynosi 771 kg.
Duża przestrzeń ładunkowa to podstawowa zaleta furgonu, ale spore rozmiary wnętrza NV200 przekładają się także na obfitość miejsca dla pasażerów w wersji kombi.
Inaczej niż w niektórych modelach konkurencyjnych wyposażonych w wyjmowane fotele – ciężkie i wymagające posiadania dodatkowego miejsca na ich przechowywanie po wymontowaniu z pojazdu – w wersji kombi fotele pozostają w samochodzie przez cały czas. Oparcie środkowej kanapy składa się w proporcji 60/40, co podnosi funkcjonalność pojazdu. Cały moduł można też złożyć na płasko i wsunąć pod przednie fotele. Dwa fotele w ostatnim rzędzie składają się natomiast pojedynczo, w kierunku bocznych ścianek przedziału bagażowego.
W całym procesie opracowywania NV200 zawracano uwagę na zapewnienie najwyższej precyzji pod względem spasowania elementów nadwozia i wnętrza oczekiwanej przez nabywców samochodów osobowych.
NV200 jako furgon dostępny jest także z nadwoziem wyposażonym w boczne okna. Od wersji osobowej odróżniają go jednak tylne dwuskrzydłowe drzwi otwierane na boki. Obydwie wersje siedmiomiejscowe wyposażone są natomiast w oszkloną tylną klapę otwieraną do góry. Dwuskrzydłowe drzwi dostępne są opcjonalnie w osobowej wersji kombi. Przesuwane sekcje bocznych okien w wersjach osobowych poprawiają wentylację kabiny.
NV200 zbudowany jest na zmodyfikowanej platformie B Nissana. W podwoziu zastosowano niezależne zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona na osobnej ramie pomocniczej i lekkie, ale solidne zawieszenie tylnej osi na resorach piórowych.
Odpowiednie osiągi zapewniają dwa silniki do wyboru, w tym jeden benzynowy i jeden wysokoprężny.
NV200 w wersji benzynowej napędzany jest przez cieszący się dobrą opinią, wykonany w całości z aluminium, silnik Nissana HR16 o pojemności 1,6 litra. Taki sam silnik montowany jest też w modelach Micra, Note i Qashqai. Jest to szesnastozaworowa jednostka o pojemności 1598 cm3, rozwijająca moc 79 kW (108 KM) i maksymalny moment obrotowy 153 Nm, współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną.
Diesel, także znany z Note i Micry, to ośmiozaworowa konstrukcja sojuszu Renault-Nissan 1.5 dCi (K9K) o pojemności 1461 cm3. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm i moc 63 kW (86 KM), a jego atutem są idealne proporcje osiągów, kultury pracy i oszczędnego zużycia paliwa. Silnikowi towarzyszy pięciobiegowa przekładnia manualna.
W celu zwiększenia przestronności kokpitu dźwignię zmiany biegów przeniesiono z podłogi na konsolę centralną, wykonaną z materiału o dwóch odcieniach i otaczającą kierowcę. Nad dźwignią zmiany biegów umieszczono przyrządy do regulacji układu ogrzewania i przewietrzania oraz wnękę na radioodtwarzacz o rozmiarach 2DIN. Przewody wentylacyjne i rozprowadzające ogrzane powietrze doprowadzono do wszystkich trzech rzędów foteli.
NV200, jako pierwszy van w tym segmencie, dostępny jest z opcjonalną kamerą cofania. W kabinie znajduje się mnóstwo schowków, kieszeni i uchwytów na kubki i butelki. W górnej części schowka w desce rozdzielczej wygospodarowano ukrytą przegródkę na aparat fotograficzny, telefon komórkowy albo ważne dokumenty.
Oprócz kamery cofania, wyposażenie standardowe lub opcjonalne obejmuje także inne elementy, typowe dla samochodów osobowych, takie jak inteligentny kluczyk Nissan, elektrycznie opuszczane szyby boczne czy ESP. Bezpieczeństwo jazdy podnosi takie wyposażenie standardowe, jak ABS z układem wspomagania hamowania awaryjnego (BA) i elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD). Standardem są także dwie czołowe poduszki powietrzne. Boczne poduszki powietrzne dostępne są jako opcja.
Zadbano także o bezpieczeństwo pieszych poprzez zwiększenie ilość materiału pochłaniającego energię uderzenia w pokrywie silnika oraz zastosowanie konstrukcji maski pochłaniającej energię.
Koszty posiadania NV200 powinny należeć do najniższych w tej klasie pojazdów, nie tylko dzięki niskim kosztom samej eksploatacji oraz efektywności silników i zespołów napędowych, ale także dzięki bezpiecznej konstrukcji pojazdu, które pomaga zminimalizować uszkodzenia znajdujących się pod maską elementów najbardziej narażonych w razie kolizji, takich jak chłodnica.
(brad) / 30minut
Władze Świdnicy są zdeterminowane, aby zrealizowana została długo wyczekiwana przez mieszkańców miasta inwestycja. Chodzi o budowę drogi rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 35 na terenie Świdnicy. Prezydent Miasta, Beata Moskal-Słaniewska kolejny raz wystąpiła z apelem do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządcy drogi, o jej realizację. Inwestycja jest konieczna dla usprawnienia już istniejącej sieci dróg rowerowych, których na terenie miasta jest ponad 30 kilometrów. Pozwoli też na bezpieczny dojazd rowerem ze Świdnicy do Pszenna.
czytaj więcejPonad 3 km nowych tras dla rowerzystów powstanie w Świdnicy dzięki 5 mln 600 tys. zł pozyskanych ze środków unijnych. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Pieniądze pochodzą z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021–2027 oraz z budżetu państwa.
czytaj więcejFerie bez śniegu nie muszą być nudne, a wizyta w muzeum nie musi kojarzyć się z lekcją, nawet jeśli można przy okazji trochę się nauczyć. Muzeum Kolejnictwa na Śląsku zaprasza do Jaworzyny Śląskiej, by połączyć naukę o historii kolei z zabawą i aktywnością.
czytaj więcejGmina Jedlina-Zdrój informuje o rozpoczęciu realizacji projektu „Podniesienie poziomu bezpieczeństwa drogowego na terenie Gminy Jedlina-Zdrój – modernizacja przejść dla pieszych”, który jest dofinansowany ze środków Dolnośląskiego Funduszu Pomocy Rozwojowej 2024. W ramach tego zadania zmodernizowanych zostanie aż 9 przejść dla pieszych na terenie naszej gminy. Inwestycja obejmie zarówno roboty drogowe, jak i instalację nowoczesnych elementów bezpieczeństwa.
czytaj więcejW imieniu Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej oraz Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności zapraszamy do udziału w Zachodnim Forum Gospodarczym 2024: Przez nowoczesne technologie do stabilnej gospodarki, które odbędzie się 17 października 2024 r. (czwartek) w Hotelu Grape Town w Zielonej Górze.
To duże i prestiżowe wydarzenie, które od kilkunastu lat stanowi promocję gospodarczą naszego regionu, a swoim zasięgiem obejmuje również przedsiębiorców i związki regionalne z sąsiednich województw. Celem Forum jest dyskusja, wymiana poglądów, poznanie najnowszych trendów gospodarczych, zidentyfikowanie szans i zagrożeń rozwoju przedsiębiorstw funkcjonujących w zachodniej Polsce. Temat przewodni tegorocznej edycji to: Zachodnie Forum Gospodarcze 2024 - Przez nowoczesne technologie do stabilnej gospodarki. W tym roku skupimy się na ważnym temacie, szeroko pojętych nowoczesnych technologiach, które w dzisiejszych czasach są jednym z filarów stabilnej gospodarki. Podczas Forum poruszymy aktualne trendy w zakresie rozwoju technologicznego, przyszłości transportu ciężkiego czy sztucznej inteligencji. Potencjał lubuskich firm w tym obszarze jest znaczący, a cały rozwój sektora nowoczesnych technologii intensywnie przyspiesza i staje się kluczowym elementem biznesu przyszłości.