Ruch wahadłowy i korki mogą nam towarzyszyć nawet do połowy września. Na ten termin bowiem Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) planuje zakończenie remontu 4 km odcinka drogi nr 381 na trasie Jedlina-Zdrój - Bartnica. Kierowcy proszeni są o ostrożną jazdę.
Gigantyczne korki tworzą się przy wyjeździe i wjeździe do Głuszycy od strony Jedliny-Zdroju głównie przed południem, kiedy natężenie ruchu jest największe - wówczas trzeba postać nawet kilkanaście minut. Krócej w okresie popołudniowym. Zniecierpliwieni staniem w korku kierowcy próbują go ominąć, wybierając na objazd równoległą na tym odcinku do drogi nr 381 trasę prowadzącą przez ulice Górnośląską i Mazurską w Głuszycy, a dalej przez ulicę Jasną w Jedlinie-Zdroju. Tyle tylko, że droga ta jest bardzo wąska, przeznaczona głównie dla mieszkańców oraz działkowiczów, a pojazdy jadące zarówno od strony Jedliny, jak i Głuszycy, często muszą przystawać, aby bezpiecznie się minąć, w konsekwencji czego również tam tworzą się korki. Rowerzyści, jeżdżący tą drogą rekreacyjnie, już narzekają, że robi się niebezpiecznie.
Tymczasem, jak podaje DSDiK, z powodu prac remontowych utrudnienia na drodze wojewódzkiej nr 381 potrwają do połowy września - remont ma odbywać się odcinkami na trasie od Jedliny Zdroju do Bartnicy (łącznie ok. 4 km). Na remontowanych odcinkach wprowadzono ruch wahadłowy. Zakres prac obejmuje remont jezdni, w tym położenie nowej nawierzchni, (wyrównanie podbudowy, ułożenie nowych krawężników, regulacja i wymiana studzienek) i chodników (położenie betonowych obrzeży, wyrównanie podbudowy, ułożenie nowej nawierzchni z asfaltu). Ponadto będą ścięte pobocza, a następnie utwardzone frezowiną. Cienkowarstwowo zostanie wymalowane oznakowanie poziome. Zadanie to obejmuje również remont drogi wojewódzkiej nr 383 w Walimiu (odcinek o dł. 1 km). Tutaj wyremontowana będzie jezdnia i chodniki. Kierowcom pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość. Miejmy nadzieję, że remont przebiegnie sprawnie i skończy się w zapowiadanym przez DSDiK terminie.
Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. z Kędzierzyna-Koźla. Koszt robót budowlanych wynosi 3 973 990,99 zł. Zadanie jest finansowane ze środków Budżetu Województwa Dolnośląskiego.
źródło: gluszyca.pl
Z przyjemnością informujemy, że Park Aktywności Czarodziejska Góra w Jedlinie-Zdroju nawiązał współpracę z Kolejami Dolnośląskimi S.A. Dzięki podpisanej umowie z Centrum Kultury w Jedlinie-Zdroju, pasażerowie podróżujący pociągami tej spółki mogą teraz podziwiać 15-sekundowy spot promujący atrakcje naszego miasta na 100 ekranach w pociągach!
czytaj więcejZgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, od 27.IV.2024 r. wszystkie miejsca postojowe wokół Jeziora Bielawskiego są płatne. Podobne rozwiązanie od 2019 r. z powodzeniem funkcjonuje na parkingu przy ul. Wysokiej 1. Pobieranie opłat na parkingach zlokalizowanych przy atrakcjach turystycznych, do których niewątpliwie zalicza się także bielawski Camping "Sudety", jest zjawiskiem powszechnym, zarówno w kraju, jak i za granicą. Obecna ilość płatnych miejsc postojowych jest ponad trzykrotnie większa niż dotychczas. Wydłużono również płatny czas parkowania. Są to już parkingi całoroczne (wcześniej tylko sezonowe), a dodatkowo zmieniono godziny, w trakcie których należy uiszczać wpłaty. Od ostatniego weekendu kwietnia br. z parkometrów należy korzystać codziennie w godz. 9.00 - 21.00.
czytaj więcejW dniach 18 i 19 maja 2024 r. w okolicach miejscowości Dobromierz, Cieszów i Świebodzice zostanie przeprowadzony wyścig kolarski o Puchar Polski, który również jest Eliminacją do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w kolarstwie szosowym.
czytaj więcejStatystyczny kierowca nie zastanawia się nad tym, jak zbudowany jest silnik jego samochodu. Czasami jednak warto wiedzieć, jakie elementy wchodzą w skład, które z nich mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu, a także jak to rozpoznać po dźwięku pracy silnika.
Silniki są złożonymi układami, w których każdy element ma kluczowe znaczenie dla ich prawidłowej pracy. Cylindry oraz tłoki stanowią miejsce, w którym następuje spalanie paliwa, przekładając się na ruch tłoków, a następnie na obrót wału korbowego. Wał korbowy jest centralnym elementem, przekształcającym ruch tłoków w ruch obrotowy, co przekłada się na napęd pojazdu.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 22.III.2024 r. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu opublikowała w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 relacji Srebrna Góra-Bielawa Zachodnia od km 28,295 do km 24,300".
czytaj więcej