Aż 70 załóg zgłosiło się do piątej edycji rajdu samochodów terenowych „Kamyki 2016”, który odbył się na terenie gminy Głuszyca. Uczestnicy zostali podzieleni na trzy klasy. Ostatecznie w kategorii Zmota wystartowały 24 załogi, w kategorii Obrzyn 11 załóg, a w klasie Seryjnej 34 samochody. Tradycyjnie obowiązywał zakaz używania wyciągarek.
Zawodnicy tegorocznej edycji mieli do dyspozycji znacznie więcej terenów w stosunku do poprzednich rajdów. Oprócz terenów zlokalizowanych wokół kamieniołomu i młyna oraz znanego z zeszłego roku odcinka położonego w okolicach hałdy starej kopalni uranu i okolic stadionu w Grzmiącej dodany został także odcinek, na którym znajdowało się bardzo dużo interesujących przeszkód terenowych. Był on położony pomiędzy dwoma szczytami w Sudetach Środkowych - Gomulnikiem a Rogowcem. Puchar Fair Play V edycji Rajdu Samochodów Terenowych Kamyki 2016 ufundowany przez burmistrza Głuszycy Romana Głoda zdobyła załoga Marcin Pociecha – kierowca i Andrzej Olszański – pilot. W klasie Seryjnej zwyciężyli: Robert Bartkowiak- kierowca i Maciej Matwiejczuk – pilot. Miejsce drugie zajęli Przemysław Pławecki – kierowca oraz Piotr Gładysz – pilot, natomiast miejsce trzecie Krzysztof Duda- kierowca i Anna Białoń – pilot. Zwycięzcą klasy Obrzyn został team Paweł Nowak – kierowca oraz Daniel Nowak – pilot. Kierowca Dawid Zając i pilot Dariusz Zając zdobyli miejsce drugie, a kierowca Justyna Watras i pilot Radosław Watras uplasowali się na miejscu trzecim. Kierowca Rafał Czachara oraz pilot Paweł Łozowski to zwycięzcy klasy Zmota. W tej kategorii na miejscu drugim znalazła się załoga Robert Urban- kierowca oraz Dariusz Długaszek –pilot, na miejscu trzecim kierujący pojazdem Mariusz Niemiec wraz z pilotem Tomaszem Janikiem. Jak przystało na jeden z najtrudniejszych rajdów terenowych bez wyciągarek w Polsce, tegoroczna trasa „dała się we znaki” załogom, które na mecie jednogłośnie stwierdziły, że tak trudno jeszcze nigdy nie było. Większość załóg zapowiedziała jednak już swój udział w kolejnej edycji rajdu organizowanego przez Stowarzyszenie Sudety OFFROAD w partnerstwie z gminą Głuszyca.
Coraz częściej słyszymy informacje i czytamy wiadomości o nadchodzącej decyzji Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia w 2035 roku zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Naciski na przejście do elektromobilności ze strony Unii Europejskiej narastają z roku na rok i wymagają innowacyjnych rozwiązań zarówno ze strony państw członkowskich jak i przedsiębiorców.
czytaj więcej6 września 2021r. ruszyła kolejna edycja konkursu grantowego Fundusz Toyoty - "Dobre pomysły zmieniają nasz świat" w aglomeracji wałbrzyskiej i powiecie oławskim.
Fundusz Toyoty stworzony przez fabrykę Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach co roku wspiera oryginalne i ciekawe projekty organizacji non-profit, które realizowane są w aglomeracji wałbrzyskiej lub powiecie oławskim, zakładają trwałą zmianę w otoczeniu i związane obszarami priorytetowymi firmy, którymi są: ekologia, edukacja techniczna, sport, bezpieczeństwo na drogach oraz poprawa mobilności/swoboda poruszania się.
Są duże postępy na budowie zachodniej obwodnicy Wałbrzycha - najbardziej widoczne na węźle w okolicy ulicy Żeromskiego i w Szczawnie-Zdroju w okolicach Tesco.
- Termin zakończenia budowy w czerwcu przyszłego (2021) roku jest możliwy do osiągnięcia przy współpracy wszystkich partnerów – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Jacek Dzikowski z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Obecnie ułożonych zostało już 25 procent warstw bitumicznych, a do końca roku może to być nawet 40 procent. W przyszłym tygodniu będą gotowe wszystkie podpory wiaduktu w Szczawnie-Zdroju i do końca roku obiekt powinien być gotowy w stanie surowym.
4 lipca 2019r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Głuszycy Burmistrz Głuszycy Roman Głód oraz Burmistrz Jedliny-Zdroju Leszek Orpel podpisali porozumienie w zakresie darmowej międzygminnej komunikacji publicznej.
- To ukłon w stronę mieszkańców naszych gmin. Dzięki nowoczesnym autobusom w wygodny sposób będą mogli przemieszczać się między Gminą Głuszyca a Jedliną-Zdrój. Kursy wykonywane do Jedliny-Zdroju pomogą też skomunikować dwie największe atrakcje tej części Aglomeracji Wałbrzyskiej. Chodzi tu oczywiście o Podziemne Miasto Osówka i Pałac Jedlinka. Na tym udogodnieniu skorzystają również turyści - powiedział Burmistrz Roman Głód.
Kursy będą obsługiwane przez Głuszycką Komunikację Publiczną. Docelowo autobusy będą dojeżdżały z Głuszycy do przestanku Jedlina-Zdrój - Jedlinka Hoża.
Od kilku miesięcy w wałbrzyskiej Galerii Victoria można naładować auto elektryczne. Stacja ładowania pojazdów elektrycznych wyposażona jest w złącze CHAdeMO/typ 4 i pasuje do najpopularniejszych na rynku modeli m.in.: Nissan Leaf, Kia Soul EV, Citroen C-Zero, Peugeot iOn, Mitsubishi i-MEV, Toyota RAV4, Mazda Demio EV, Nissan e-NV200. Modele Tesla X i Tesla S mogą być ładowane na stacji przy wykorzystaniu przejściówki.
czytaj więcej