Niepotrzebnym albo źle przygotowanym można nazwać plakat, który pojawił się w fabryce Toyoty w Wałbrzychu. Tak jednak zbulwersował pracowników, że zwołali w siedzibie Solidarności specjalną konferencję prasową.
- Firma jako zasługę przedstawia, to, ze płaci pensje na czas, przekazuje składki do ZUS itd. Przedstawiciele działających w zakładzie związków zawodowych odbierają ten komunikat jednoznacznie. To przygotowanie do rozpoczynających się negocjacji placowych. W ten sposób zarząd wysyła sygnał, że nie ma co liczyć na postulowana przez związki propozycję podwyżek płac – mówią przedstawiciele związków zawodowych. - Intencją naszej informacji dla pracowników było wyjaśnienie zasad polityki wynagrodzeń w naszej firmie jako odpowiedź na pytania i wątpliwości pracowników, które przekazywali nam w ostatnim roku. Wierzymy bowiem, że ten sposób otwartej komunikacji oraz wyjaśnień dotyczących systemu wynagrodzeń służy lepszemu zrozumieniu i przejrzystości naszej polityki płacowej. Jeżeli jednak sposób naszej komunikacji został negatywnie odebrany przez któregokolwiek z pracowników Toyoty, to szczerze wysłuchamy każdej opinii i każdego głosu, który przyczyni się do poprawy naszej komunikacji – odpowiada Grzegorz Górski z TMMP. Obok samej formy plakatu, który pojawił się w fabryce związkowcy mają zastrzeżenia co do systemu oceniania poszczególnych pracowników. - Tzw moderacja jest nieefektywna i nie pozwala na jasny system kształtowania podwyżek płac – mówią krótko wskazując, że przełożeni zawsze „muszą” komuś dać małą ilość punktów. Nawet jeśli wszyscy pracowaliby dobrze. - W tegorocznym procesie nie ma wymogu przypisywania osób do grupy pracowników, którzy nie spełniają oczekiwań. To efekt zmian, które staramy się wprowadzać, aby nasze procesy były coraz lepsze. Uważamy, że firma powinna w sposób bezstronny i sprawiedliwy doceniać wkład pracowników i ich zdolności – odpowiada Grzegorz Górski podkreślając, że każdy z zatrudnionych ma możliwość zgłaszania propozycji zmian, co do sposobów wprowadzonych procedur i zasad. W tym również tych, które dotyczą oceny pracowników.
Statystyczny kierowca nie zastanawia się nad tym, jak zbudowany jest silnik jego samochodu. Czasami jednak warto wiedzieć, jakie elementy wchodzą w skład, które z nich mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu, a także jak to rozpoznać po dźwięku pracy silnika.
Silniki są złożonymi układami, w których każdy element ma kluczowe znaczenie dla ich prawidłowej pracy. Cylindry oraz tłoki stanowią miejsce, w którym następuje spalanie paliwa, przekładając się na ruch tłoków, a następnie na obrót wału korbowego. Wał korbowy jest centralnym elementem, przekształcającym ruch tłoków w ruch obrotowy, co przekłada się na napęd pojazdu.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 22.III.2024 r. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu opublikowała w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 relacji Srebrna Góra-Bielawa Zachodnia od km 28,295 do km 24,300".
czytaj więcejZ ogromną przyjemnością informujemy o nadchodzącym starcie znaczącego projektu modernizacji infrastruktury drogowej w naszej Gminie. Z inwestycją o łącznej wartości 8,6 miliona złotych, naszym głównym celem jest podniesienie standardu dróg osiedlowych, które niebawem przejdą kompleksową odnowę - Mówi Burmistrz Głuszycy Roman Głód.
czytaj więcejNajwiększy dramat większości podróży to oczywiście temat pakowania się na wakacje. Nadpłata za bagaż to koszt, którego każdy chce uniknąć niezależnie czy podróżujemy tylko z bagażem podręcznym czy rejestrowanym. Jak więc wygląda oszczędzanie na bagażu, jak płacić mniej za bagaż, ile kosztuje dopłata do bagażu na lotnisku oraz jak się spakować, aby nie ponosić dodatkowych kosztów? Na te i więcej pytań odpowiedzieliśmy w poniższym artykule.
czytaj więcejW Bielawie zakończono największą w bieżącej kadencji samorządu inwestycję drogową. 15 grudnia 2023 r. zakończono trwającą 15 miesięcy modernizację 3 kolejnych bielawskich dróg tj.: