Niepotrzebnym albo źle przygotowanym można nazwać plakat, który pojawił się w fabryce Toyoty w Wałbrzychu. Tak jednak zbulwersował pracowników, że zwołali w siedzibie Solidarności specjalną konferencję prasową.
- Firma jako zasługę przedstawia, to, ze płaci pensje na czas, przekazuje składki do ZUS itd. Przedstawiciele działających w zakładzie związków zawodowych odbierają ten komunikat jednoznacznie. To przygotowanie do rozpoczynających się negocjacji placowych. W ten sposób zarząd wysyła sygnał, że nie ma co liczyć na postulowana przez związki propozycję podwyżek płac – mówią przedstawiciele związków zawodowych. - Intencją naszej informacji dla pracowników było wyjaśnienie zasad polityki wynagrodzeń w naszej firmie jako odpowiedź na pytania i wątpliwości pracowników, które przekazywali nam w ostatnim roku. Wierzymy bowiem, że ten sposób otwartej komunikacji oraz wyjaśnień dotyczących systemu wynagrodzeń służy lepszemu zrozumieniu i przejrzystości naszej polityki płacowej. Jeżeli jednak sposób naszej komunikacji został negatywnie odebrany przez któregokolwiek z pracowników Toyoty, to szczerze wysłuchamy każdej opinii i każdego głosu, który przyczyni się do poprawy naszej komunikacji – odpowiada Grzegorz Górski z TMMP. Obok samej formy plakatu, który pojawił się w fabryce związkowcy mają zastrzeżenia co do systemu oceniania poszczególnych pracowników. - Tzw moderacja jest nieefektywna i nie pozwala na jasny system kształtowania podwyżek płac – mówią krótko wskazując, że przełożeni zawsze „muszą” komuś dać małą ilość punktów. Nawet jeśli wszyscy pracowaliby dobrze. - W tegorocznym procesie nie ma wymogu przypisywania osób do grupy pracowników, którzy nie spełniają oczekiwań. To efekt zmian, które staramy się wprowadzać, aby nasze procesy były coraz lepsze. Uważamy, że firma powinna w sposób bezstronny i sprawiedliwy doceniać wkład pracowników i ich zdolności – odpowiada Grzegorz Górski podkreślając, że każdy z zatrudnionych ma możliwość zgłaszania propozycji zmian, co do sposobów wprowadzonych procedur i zasad. W tym również tych, które dotyczą oceny pracowników.
Akademia Kolarska Seven-Sport zakończyła zgrupowanie we Francji.
Niepotrzebnym albo źle przygotowanym można nazwać plakat, który pojawił się w fabryce Toyoty w Wałbrzychu. Tak jednak zbulwersował pracowników, że zwołali w siedzibie Solidarności specjalną konferencję prasową.
czytaj więcejZespół Szkół nr 5 to placówka, która w doskonały sposób łączy edukację teoretyczną z praktyką. Ostatnie projekty placówki we współpracy z Fundacją Alae- -Skrzydła Rozwoju oraz firmą Segepo-Refa to cykl seminariów technicznych, które pomagają młodzieży „Mechanika” poznać zawiłości obróbki skrawaniem.
czytaj więcej
Gmina Mieroszów pozyskała 8 tyś zł z Funduszu Toyoty. Wraz z partnerami projektu stworzy szlak ekologiczny, który nie dość, że będzie prowadził przez atrakcyjne miejsca, to spełni niebagatelne funkcje edukacyjne w zakresie szeroko pojętej ekologii i przyrody. Oficjalne otwarcie szlaku nastąpi 1 czerwca 2016 r.
Toyota otwiera w Polsce Centrum Usług Wspólnych do prowadzenia części prac księgowych dla wszystkich europejskich oddziałów koncernu i spółek zależnych.
Toyota Motor Europe (TME), europejska centrala Toyoty, która koordynuje wszystkie działania koncernu na Starym Kontynencie, ogłosiła informację o uruchomieniu Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu. Centrum rozpocznie działalność w czerwcu 2015 roku. - Będzie odpowiedzialne za część prac księgowych dla całej struktury Toyota Motor Europe: jej oddziałów, spółek zależnych, ośrodków produkcyjnych, spółek marketingowo-sprzedażowych oraz centrów logistycznych w poszczególnych krajach – podkreśla Zbigniew Oczkowski, general manager Toyota Motor Industries Poland. Celem przedsięwzięcia jest skonsolidowanie rozliczeń z dostawcami, które obecnie są prowadzone osobno w 18 podmiotach usytuowanych w 14 państwach.