Zespół Szkół nr 5 to placówka, która w doskonały sposób łączy edukację teoretyczną z praktyką. Ostatnie projekty placówki we współpracy z Fundacją Alae- -Skrzydła Rozwoju oraz firmą Segepo-Refa to cykl seminariów technicznych, które pomagają młodzieży „Mechanika” poznać zawiłości obróbki skrawaniem.
W obecnym roku szkolnym odbyły się trzy seminaria techniczne. W listopadzie uczniowie ZS nr 5 poznali „Innowacyjne rozwiązania w obróbce skrawaniem”, w grudniu było to szkolenie pod tytułem „Nowoczesne narzędzia w obróbce skrawaniem”, a w styczniu - „Rola smarów, olejów w obróbce skrawaniem”. Łącznie w seminariach, które poprowadzili fachowcy między innymi ze szwajcarskiej firmy Star Micronics Europe, Rands Polska, świdnickiego przedsiębiorstwa Optima oraz firmy Fuchs, wzięło udział ponad 160 uczniów „Mechanika”, a także przedstawiciele zaprzyjaźnionych placówek z Kamiennej Góry, Świdnicy i Dzierżoniowa.
Aktywna działalność szkoły z ulicy Ogrodowej w powyższym kontekście nie może dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż placówka ściśle współpracuje z firmą Segepo-Refa ze Świebodzic, która w ubiegłym roku objęła swym patronatem klasę o profilu obróbka skrawaniem. W jej rezultacie uczniowie uczestniczą w praktykach zawodowych w Świebodzicach, a już niedługo, bo w marcu przyszli operatorzy wyjadą do Francji, aby obejrzeć targi Simodec w Górnej Sabaudii, o czym zapewne będziemy mieli okazję poinformować w szczegółach. A wszystko po to, aby nie poprzestać jedynie na „nudnej” nauce, ale w ciekawy sposób urozmaicić zajęcia, a dzięki spotkaniom z profesjonalistami poznać i wyjść naprzeciw oczekiwaniom przyszłych pracodawców.
Statystyczny kierowca nie zastanawia się nad tym, jak zbudowany jest silnik jego samochodu. Czasami jednak warto wiedzieć, jakie elementy wchodzą w skład, które z nich mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu, a także jak to rozpoznać po dźwięku pracy silnika.
Silniki są złożonymi układami, w których każdy element ma kluczowe znaczenie dla ich prawidłowej pracy. Cylindry oraz tłoki stanowią miejsce, w którym następuje spalanie paliwa, przekładając się na ruch tłoków, a następnie na obrót wału korbowego. Wał korbowy jest centralnym elementem, przekształcającym ruch tłoków w ruch obrotowy, co przekłada się na napęd pojazdu.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 22.III.2024 r. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu opublikowała w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zamówieniu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: "Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 relacji Srebrna Góra-Bielawa Zachodnia od km 28,295 do km 24,300".
czytaj więcejZ ogromną przyjemnością informujemy o nadchodzącym starcie znaczącego projektu modernizacji infrastruktury drogowej w naszej Gminie. Z inwestycją o łącznej wartości 8,6 miliona złotych, naszym głównym celem jest podniesienie standardu dróg osiedlowych, które niebawem przejdą kompleksową odnowę - Mówi Burmistrz Głuszycy Roman Głód.
czytaj więcejNajwiększy dramat większości podróży to oczywiście temat pakowania się na wakacje. Nadpłata za bagaż to koszt, którego każdy chce uniknąć niezależnie czy podróżujemy tylko z bagażem podręcznym czy rejestrowanym. Jak więc wygląda oszczędzanie na bagażu, jak płacić mniej za bagaż, ile kosztuje dopłata do bagażu na lotnisku oraz jak się spakować, aby nie ponosić dodatkowych kosztów? Na te i więcej pytań odpowiedzieliśmy w poniższym artykule.
czytaj więcejW Bielawie zakończono największą w bieżącej kadencji samorządu inwestycję drogową. 15 grudnia 2023 r. zakończono trwającą 15 miesięcy modernizację 3 kolejnych bielawskich dróg tj.: